SsangYong in piškotki

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije. Za spremembe vrste piškotkov, ki jih uporabljamo, kliknite “Nastavitve piškotkov”.

Novice

Test: SsangYong Korando 1.5 T-GDi Exclusive
avto.finance.si, 19.07.2020

Ssangyong Korando je dobro opremljen, prostoren in cenovno dostopen SUV – recept, ki diši po uspehu

Na zelo atraktivnih 16.490 evrov se cenovno ne prikloni nihče izmed tekmecev.
 

Na preizkus večkrat dobimo drag avtomobil. Zaradi dolgega seznama dodatne opreme pa so tudi cene testnih ljudskih avtomobilov pogosto zasoljene. Ugibanje cene testnega vozila je med kolegi stalna in zabavna praksa. In dogaja se, da je razlika med pričakovano in dejansko ceno velika. Pet, deset tisočakov, včasih tudi precej več. Tako me je v avtopralnici na začetku leta gospod povprašal o BMW, seriji 8. Na koncu pa je sklenil, da stane verjetno 50–60 tisočakov; po spoznanju, da je cena več kot 150 tisoč evrov, je le zamahnil z roko.

Avtomobili so se podražili, na trgu pa še vedno najdemo takšne, ki s ceno prijetno presenetijo. Tokrat je to uspelo korejskemu Ssangyongu. Zaradi svoje bolj eksotične narave to ni najbolj razširjena niti znana znamka v Evropi. Novi korando pa je v elegantni črni barvi privabljal poglede. Številni mimoidoči ga sicer niso znali umestiti. Renault ni, Volkswagen tudi ne, tudi Kia ni. S kom pa se korando sploh primerja? Dolžina 445 centimetrov ga uvršča v srednji velikostni razred, kjer so v ospredju kia sportage, renault kadjar, volkswagen tiguan, nissan quasqai, peugeot 3008, opel grandland X, hyundai tucson in drugi. Na prvi pogled deluje velik, vendar se med vožnjo hitro privadiš njegovih gabaritov.

Oblika, ki več ne odbija
V Ssangyongu so bili v preteklosti krivi za nekaj ponesrečenih oblik, zato pred prvim srečanjem o njegovi obliki nisem bil povsem prepričan. Vendar jim je tokrat ob pomoči slovitega oblikovalskega studia Pininfarina uspelo, z vsakim dnem mi je bil bolj všeč. Na karoseriji prevladujejo ravne ploskve ter bolj oglato zašiljeni vogali, koloteka zadnjih koles pa sta organsko zaobljena. V najboljši opremi executive telo popestrijo kromirani deli, ki najbolj do izraza pridejo prav v kombinaciji s črno karoserijo. Zadnji smerniki so podobno kot v kii sportage postavljeni pod prtljažna vrata, drugih jasnih podobnosti s tekmeci ni.

Kabino najbolj zaznamuje visoka armaturna plošča, ki ob oglatem motornem pokrovu za volanom daje občutek, da je avto večji, kot je v resnici. Z oblikovne plati ni tako moderna, kot je v peugeotu 3008, po kakovosti materialov malce zaostaja za Volkswagnom, vendar je primerljiva z Renaultom, Kio ali Hyundaiem. Kabina je zelo prostorna, še posebej zadnja sedežna vrsta, kjer bodo lahko udobno sedeli tudi trije potniki. Prtljažni prostor je s 551 litri večji od tekmecev. Pohvaliti je treba zelo udobne usnjene sedeže, ki so mehki s tudi nekaj bočnega oprijema. Za dodatnih 440 evrov imajo celo prezračevanje. Naslonjala zadnjih sedežev je mogoče namestiti v do 32,5 stopinje bolj položen položaj.

Korejsko gostoljubje
Pred zagonom pozdravi s korejsko glasbo iz tamogočija. Še preden sem se odpravil, me je na merilnikih z znakom skodelice kave opozoril, naj si še prej privoščim počitek. Najprej sem mislil, da očitno delujem utrujen. Enako je svetoval tudi Milošu in sploh vsakomur, ki je sedel za volan. Verjetno korejsko gostoljubje …
Osrednji zaslon velikosti osem palcev na testnem avtu je dovolj velik, vendar z izjemo seznama radijskih postaj nima preveč uporabnega pogleda. Zato je bolje multimedijo uporabljati z Apple CarPlay ali Android Auto. Za doplačilo 790 evrov osrednji zaslon meri devet palcev, za dodatnih 550 evrov pa analogne merilnike zamenja 10,25-palčni zaslon. Porabo ali tlak v pnevmatikah prikazuje manjši zaslon pred volanom. Ob povprečni porabi kaže še število porabljenih litrov od začetka vožnje ter kot prednjih pnevmatik pri parkiranju.


Bogata varnostna oprema
Koranda so ne glede na opremo oborožili s celovito varnostno opremo. Vozniku pomaga pri ohranjanju voznega pasu, samodejno zavira v sili, prepoznava prometne znake, opozarja na nezadostno varnostno razdaljo in na premik kolone. Kot sem že omenil, zelo pozorno spremlja tudi utrujenost voznika.
Vožnja s korandom je lahkotna. Ni ga težko postaviti med črte, le vzmetenje je za odtenek prečvrsto. V zavojih se zato pelje solidno. Dinamično vožnjo zmore, vendar pri tem ni tako suveren, kot je to pogosto značilno za športne terence. Na avtocesti je bolj občutljiv za sunke vetra. Pri 130 kilometrih na uro je mogoče opaziti rahlo trepetanje motornega pokrova. Pri večjih hitrostih in na bolj grobem asfaltu je hrupnejši.

Tih motor
V testnem vozilu je za pogon skrbel bencinski Ssangyongov 1,5-litrski turbomotor, za katerega menimo, da bo zaradi nižje cene prva izbira kupcev. Razvije zelo spodobnih 120 kilovatov (163 konjev) moči in 280 njutonmetrov navora. Delovanje je zelo tiho in umirjeno, le ne spustite se pod 1.500 vrtljajev, saj mu tam primanjkuje navora. Med testom je pri bolj umirjeni vožnji porabil 8,3 litra bencina na sto kilometrov. Na avtocesti smo namerili 8,4, zunaj naselij pa 6,1 litra.

 

Ključno vprašanje: cena
Pri ceniku je posebnost ta, da ima (podobno kot pri Kii) vsaka različica kar tri cene. Če bi nakup financirali pri Summit Leasingu z ničodstotno obrestno mero, bi za testnega koranda v najbogatejši opremi exclusive plačali 25.990 evrov. Pri gotovinskem plačilu se cena zniža na 18.990 evrov. Ssangyong super bonus financiranje pa ceno zniža na zelo atraktivnih 16.490 evrov. Tako nizko se cenovno ne prikloni nihče izmed tekmecev. Najvišja stopnja opreme sicer nima vseh priboljškov, vendar jih je mogoče doplačati.
Če se je Ssangyong v prejšnjih generacijah precej mučil slediti ritmu tekmecev, se jim je s korandom v četrti generaciji približal bolj kot kdaj prej. V določenih detajlih še vedno ni tako izpopolnjen kot bolj znana in popularna konkurenca. Upoštevajoč ceno, izdatno serijsko varnostno opremo in petletno garancijo, nepopolnosti koranda hitro pozabiš.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!