25. 11. 2014

Pri SsangYongu so z novim Korandom, ki se lahko pohvali tudi s hvalevredno petletno garancijo, pokazali, da so na pravi poti.

Pri SsangYongu so že pred dobrimi tremi desetletji, ko so predstavili prvega Koranda, na ves glas razglašali, da tudi »Koreja zmore« (KORea cAN DO), kar pa so kasneje dokazovali zgolj pri Kii in Hyundaiju. Zatorej je bil že skrajni čas, da tudi pri »Dvojnemu zmaju«* končno pokažejo, da zmorejo narediti avto, ki ne bi bil videti tako … »korejsko«.

Pri SsangYongu, specialistu za terenska vozila in precej sumljiv dizajn, so vedno znali ustvarjati precej avantgardno oblikovana vozila, ki bi se lahko brez težav infiltrirala tudi med udeležence parade ob praznovanju kitajskega novega leta. A ker so za veliko večino njihovih izdelkov (svetla izjema je bil zgolj veliki terenec Rexton) vzdihovali zgolj kupci, vzhodno od 60. poldnevnika, so pričeli počasi ugotavljati, da bo potrebno nekaj korenito spremeniti.
Zatorej so svojim honorarno zaposlenim oblikovalcem poskrili vse risalne bloke in svinčnike ter pri ustvarjanju nove generacije Koranda za pomoč zopet zaprosili mojstre iz podjetja Italdesign Giugiaro, ki so jim v preteklosti že pomagali pri risanju Rextona. Saj so nenazadnje izpod njihovih rok nastale že tudi takšne mojstrovine kot Maseratijev Quattroporte, Alfina Alfetta, Fiatova Panda, Volkswagnov Golf prve generacije ali pa … Zastavina Florida.

Tako so pred šestimi leti v Parizu predstavili Korandov prototip (C200), ki je z zadnje strani resda rahlo spominjal na Oplovo Antaro, a je kot celota deloval precej všečno. In je za samo znamko SsangYong pomenil dokajšen odmik od njihove pretekle oblikovalske filozofije, katero so nekateri označili celo za »oblikovno posilstvo«. Korando je v letošnjem letu doživel prvo kozmetično prenovo, katero pa je z zunanje strani moč prepoznati po osveženi sprednji maski ter mikavneje oblikovanih žarometih, ki so po novem ozaljšani z modnimi »ledicami«.

K sreči pa je pri novemu Korandu, ki je slovenske ceste spoznal jeseni 2011, svež oblikovalski veter zavel tudi v notranjosti. Da pa bi Korando postal še bolj konkurenčen ostalim (prvenstveno korejskim) predstavnikom kompaktnih SUV-jev, so pri letošnji prenovi še največ truda vložili v preoblikovanju notranjosti, ki deluje sedaj še za odtenek bolj mikavno. Slogovno všečen ambient sicer z nekaterimi detajli rahlo spominja na novodobne Hyundaije, kar pa nikakor ni slabo! Nenazadnje celo vložki iz »korejskega oreha« (beri: pobarvana plastična imitacija) ne delujejo ceneno. Že pred kozmetično prenovo pa se je ponašal s solidno ergonomijo, dobrodušno odmerjenim kolenskim prostorom na zadnji klopi ter uporabnimi predali dvojnega prtljažnega dna.
Pri tokratnem testnem vozilu pa sem si zaželel le še malce manj ostro delovanje samodejne klimatizacije, boljše lovljenje radijskih postaj ter vsaj za odtenek manj »čričkasto« plastiko na armaturni plošči, ki nekako ne sovpada k 24 evrskim tisočakom vrednemu vozilu.

Inženirji so pri ustvarjanju novega Koranda hkrati ugotovili, da je era klasično zasnovanih štirikolesno gnanih vozil večinoma že mimo in ga, skladno z novimi SUV smernicami, dodobra omehčali. In bili povsem prepričani, da se bo le še minornemu številu najbolj fanatičnih ljubiteljev off-roada kolcalo za zaščitnimi znaki dosedanjih SsangYongovih terenskih vozil, v obliki šasije, toge zadnje preme in reduktorja.
Sodobnejša zasnova (samonosna karoserija, večvodilna zadnja prema) pri zadnji generaciji Koranda pripomore k bistveno boljšim voznim lastnostim na cestišču. Ob tem se lahko pohvali s solidnim požiranjem neravnin (tudi na makadamu) ter prečnim karoserijskim zibanjem, ki ostaja v okviru toleranc.
K boljši trakciji na spolzkem pripomore enostaven sistem štirikolesnega pogona, ki po potrebi preko viskozne sklopke prenaša navor na zadnji kolesni par. V praksi sicer deluje rahlo zakasnelo, saj sprednji kolesni par velikokrat (prehitro) zakoplje – rešitev je moč najti v tipki Lock, ki pogon zaklene v razmerju 50:50 in deluje do hitrosti 40 km/h. Na kakšne resnejše terenske podvige pa že zaradi zgolj 18-centimetrskega odmika od tal ter zaradi kompromisnih celoletnih pnevmatik (Kumho Solus) rajši pozabite.

Slovenska ponudba prenovljenega Koranda se trenutno omejuje zgolj na 149-»konjskega« dvolitrskega turbodizla, kateremu pa ni moč očitati nobene resnejše pomanjkljivosti. Ob manjši (in pričakovani) turbo luknji v vrtljajnih nižavah, se kasneje izkaže z obilico uporabnega navora, dokajšnjo živahnostjo ter hvalevredno zvočno uglajenostjo. Ročni šeststopenjski menjalnik je natančen, a hkrati glasen, poraba goriva pa je bila povsem v okviru pričakovanj.

Chanometer
Korejski SsangYong, ki je pred tremi leti prešel pod protektorat indijske Mahindre, z novim Korandom ne bo napravil tolikšnega kvantnega preskoka v glavah kupcev na tej strani 60. meridijana, kot je to uspelo pred dobrim desetletjem Kii z modelom Sorento. In kljub temu, da gre za izjemno korektno vozilo, ki pušča pri naključnih opazovalcih zelo pozitivne občutke (tudi pri tistih, ki mislijo, da je SsangYong ena izmed kitajskih »instant« znamk), pa se le zna zgoditi, da bo vsaj na Stari celini ostal dokaj spregledan med sebi podobnimi SUV-ji. Vendar pa so pri »Dvojnemu zmaju« z novim Korandom ki se lahko pohvali tudi s hvalevredno petletno garancijo, vseeno pokazali, da so na pravi poti. In končno dokazali, da zmorejo ustvariti avto, ki ni »estetski zločin«.


Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na spodnjo povezavo!

http://www.avtomobilizem.com/testi/ssangyong-korando-2-0-e-xdi-awd-110-kw-%E2%80%93-zmore/25-10-2014/

 

Naročite se na RSS vir
27. 10. 2014

Začetki podjetja, ime SsangYong pomeni dvojni zmaj, segajo v leto 1954. Proizvajalec vozil se je od takrat naprej povezoval s številnimi znanimi avtomobilskimi proizvajalci, vključno z imeni kot so Mercedes-Benz, Daewoo in SAIC - ki je sedaj v lasti MG. Vajeti imajo v rokah Indijci Danes je prihodnost podjetja varna, saj je 73 odstotkov deleža v lasti indijskega inženirskega konglomerata Mahindra ...

03. 09. 2015

Trg tako imenovanih kompaktnih športnih terencev je že precej poln, zdaj pa je nanj zapeljal še tivoli, ki bo velikim mešal štrene predvsem z dostopno ceno. Južnokorejski Ssang Yong je od leta 2011 v lasti indijske korporacije Mahindra & Mahindra in športni terenec tivoli je njihova prva skupna novost. Na korejski trg je prišel že pred več meseci, k nam pa bo zapeljal jeseni. Čeprav je Ssang Yong specialist za vozila s štirikolesnim pogonom, se očitno prilagaja povpraševanju, tako bo tivoli tudi slovenskim kupcem ...

16. 10. 2014

Če je nekaj neznano, še ne pomeni, da ni vredno pozornosti. Korejski SsangYong pri nas sicer ni čisto nepoznan, gre pa za pravo eksotiko v zadnjih letih, ker praktično niso imeli modela, ki bi pritegnil. Kot vedno, problem je bil v denarju, Ssangyong so Indijci rešili po bankrotu, zdaj pa s polno paro naprej. In morda se vse skupaj popravi že s korandom, ki ima vse, kar imajo uspešnice v popularnem ...

02. 09. 2014

Prišel je tiho, morda bo kdaj legenda. Ali pa je že. Ssangyong, majhna korejska znamka, ima za seboj dolgo razburljivo obdobje, a je zdržala. Pred štirimi leti so predstavili povsem novega Koranda, ki se je omehčal in resno vstopil v boj s sodobnimi terenci, letos pa so ga prenovili. Mimoidoči so se ozirali za njim, marsikdo je kaj tudi povprašal, prvi pogledi so govorili o odobravanju. In res ...