12. 04. 2016

Oblikovno (pre)drzen in tržno še preveč anonimen

SUV, enoprostorec,...?
Tivolija ni narisal sloviti Giorgetto Giugiaro, ustanovitelj in nekdanji prvi mož slovitega apeninskega Italdesigna (ta je od lani v lasti nemškega Volkswagna), kot dvajset centimetrov večjega in slovensko bolj znanega Koranda. In če bi ga, bi bila izjemna slava latinskega oblikovanja pločevine dokazana in potrjena.
Čeprav se vozi v razredu manjših športnih terencev oziroma suvov, prav tistem, ki zlasti na evropskih trgih (in tudi pri nas) raste skoraj presunljivo hitro, bi lahko bil tudi manjši enoprotorec. Toda ti so nekako iz mode in zato si lahko pri Mahindri&Mahindri, ki vedri in oblači nad SsangYongom, rečejo, da s Tivolijem po tej strani zmorejo prepoznati vsaj bližnjo (evropsko) avtomobilsko sedanjost, morda celo prihodnost. Prijetno spoznanje.

 

Nič več zatikanja menjalnika, dva tisočaka za vsekolesni pogon
 

Drugačnost zunanjosti se ni prenesla v notranjost. Saj ne, da bi bila dolgočasno uniformna, toda tisto, kar te pričaka, ni nekaj izjemnega. Ker je Tivoli športni terenec, sediš nekaj višje, toda 167 milimetrov največje oddaljenosti od tal je ravno pravšnjih. Čeprav načeloma športni terenec, gre moč preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika - kje so že časi, ko so se južnokorejski menjalniki zatikali skoraj tako kot oni v „naših" zastavah - zgolj na prvi kolesni par. Če hočeš in doplačaš 2.000 evrov, dobiš 4x4, ki mu sicer pravijo AWD (All Wheel Drive). Nazaj se vidi spodobno, čeprav je zadnje okno razmeroma majhno oziroma ozko. Volan, spodaj nekoliko prirezan, je nastavljiv po višini, žal ne po globini. Možno je izbirati med tremi nastavitvami njegove odzivnosti (normal, comfort, sport.

 

Stikala na armaturi, tudi to je klasika
 

Na armaturni plošči je še vedno veliko stikal - morda eden dokazov, da je Tivoli po tej strani kljub vsemu še nekoliko za konkurenti? Tudi sredinski zaslon je razmeroma skromnih dimenzij, kar utegneš znova pripisati bolj tradicionalnemu pogledu na tisto, kaj je v avtomobilu (notranjosti) najbolj pomembno. Predalov oziroma odlagalnih prostorov je precej, sredinski, torej med obema sedežema, je velik, vanj gre, pravi SsangYong, tudi tablični računalnik. Me pretirano ne vznemiri, a je očitno v časih, ko je takšna ali drugačna povezljivost pomembnejša od bistvenih avtomobilskih reči, posebne omembe vredno.

 

Udobno sedenje zadaj vsaj za dva

Zadaj, kjer je sedežna klop deljiva v pričakovanem razmerju 40/60, se sedi presenetljivo udobno, kar velja za dva, tretji je, zelo logično, precej na slabšem. Vsaj dva imata veliko prostora za kolena in glavi - če nista krilna centra. Prtljažnik volumensko ni tako skromen, kot se zdi, saj je osnovnih 423 litrov povsem spodobnih.

 

Energičen motor, čvrsto podvozje
 

Bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1.597 kubiki in 94 kilovati (128 konjskimi močmi) je malčku, ki pa ni kakšen izrazit kilogramski lahkokategornik (prazen tehta 1.395 kilogramov!), z lahkoto kos. Podvozje je čvrsto, pa vendar nekoliko grobo predvsem med počasno vožnjo po slovenskih (problematičnih) cestah, kot prijazno pa se izkaže na gladki avtocestni podlagi. Sicer pa tivoli kaže precej veselja do hitrejšega, bolj ostrega pospeševanja na zavitem. Tam ceniš dobro odmerljivost zavor in dovolj neposreden volan, račun pa seveda izstavi poraba: pod sedem litrov bi šlo s težavo ali pa le s premišljeno oziroma zelo obzirno vožnjo.

Tivoli, (pre)drzni avtomobilski ptič, ima večino tistega, kar ima konkurenca. S popustom pri končni ceni je tudi slovensko zmerno konkurenčen.

Tivoli 1.6 e-XGi comfort stane po uradnem ceniku 17.990 evrov. Ker še vedno velja popust 2.000 evrov, je njegova končna cena 15.990 evrov. V opremskem paketu comfort (osnovni je base) je ob drugem še samodejna dvoobmočna klimatska naprava, usnjen volanski obroč, centralno zaklepanje z daljinskim upravljalnikom, potovalni računalnik, avtoradio z UBS priključkom, 16-palčna kolesna platišča, električno nastavljivi in ogrevani zunanji stranski ogledali, zadnji spojler in podobno.


Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na: http://avto.finance.si/8843668/Oblikovno-%28pre%29drzen-in-trzno-se-prevec-anonimen

 

Naročite se na RSS vir
25. 11. 2015

Nedavno predstavljeni Ssangyongov kompaktni SUV Tivoli je na prvi pogled čisto zgleden oblikovalski izdelek, na katerem se prepletajo evropske in daljnovzhodne avtomobilske poteze. Deluje všečno in ima zanimivo ceno. Kako se vozi, smo preizkusili z bolje opremljeno bencinsko izvedbo. Testni Tivoli je imel sprednji pogon, za štirikolesnega se doplača dva tisoč evrov. Njegov bencinski 1,6-litrski ...

25. 11. 2014

Pri SsangYongu so že pred dobrimi tremi desetletji, ko so predstavili prvega Koranda, na ves glas razglašali, da tudi »Koreja zmore« (KORea cAN DO), kar pa so kasneje dokazovali zgolj pri Kii in Hyundaiju. Zatorej je bil že skrajni čas, da tudi pri »Dvojnemu zmaju«* končno pokažejo, da zmorejo narediti avto, ki ne bi bil videti tako … »korejsko«. Pri ...

27. 10. 2014

Začetki podjetja, ime SsangYong pomeni dvojni zmaj, segajo v leto 1954. Proizvajalec vozil se je od takrat naprej povezoval s številnimi znanimi avtomobilskimi proizvajalci, vključno z imeni kot so Mercedes-Benz, Daewoo in SAIC - ki je sedaj v lasti MG. Vajeti imajo v rokah Indijci Danes je prihodnost podjetja varna, saj je 73 odstotkov deleža v lasti indijskega inženirskega konglomerata Mahindra ...

03. 09. 2015

Trg tako imenovanih kompaktnih športnih terencev je že precej poln, zdaj pa je nanj zapeljal še tivoli, ki bo velikim mešal štrene predvsem z dostopno ceno. Južnokorejski Ssang Yong je od leta 2011 v lasti indijske korporacije Mahindra & Mahindra in športni terenec tivoli je njihova prva skupna novost. Na korejski trg je prišel že pred več meseci, k nam pa bo zapeljal jeseni. Čeprav je Ssang Yong specialist za vozila s štirikolesnim pogonom, se očitno prilagaja povpraševanju, tako bo tivoli tudi slovenskim kupcem ...