Predstavitev podjetja Ssangyong Motor

SsangYong je vodilni južnokorejski proizvajalec športnih terencev in rekreacijskih vozil, ki je na tržišču prisoten že več kot pet desetletij. Izdelava vrhunskih športnih terencev s štirikolesnim pogonom podjetje uvršča v sam vrh proizvajalcev vozil.

Podjetje SsangYong Motor je bilo ustanovljeno leta 1954. Proizvajali so komercialna vozila in sicer tovornjake, avtobuse in vozila za posebne namene (gasilska vozila, tovornjake za prevoz smeti, mešalce za beton).

Leta 1986 je skupina SsangYong prevzela Keohwa Motors, podjetje specializirano za izdelovanje terenskih vozil. S prevzemom je SsangYong Motor oznanil pričetek proizvodnje osebnih vozil različnih segmentov. V letu 1988 so razvili SUV s štirikolesnim pogonom z imenom Korando. Vse od takrat je SsangYong vodilni korejski proizvajalec inovativnih, kakovostnih športnih terencev.

V zgodnjih 90-ih letih prejšnjega stoletja, je bil v SsangYong Motorju kapitalsko prisoten Mercedes-Benz AG. Rezultat sodelovanja na področju razvoja novih tehnologij, menedžmenta in distribucije so bila lahka komercialna vozila (l. 1991), razvoj dizelskih motorjev, luksuznih osebnih vozil in bencinskih motorjev (l. 1993). Z omenjenim strateškim partnerstvom je SsangYong dosegel stopnjo razvoja tehnološko sodobnih vozil, ki so bila predstavljena na globalnem trgu. Novosti in predstavitve vozil so si v naslednjih letih kar vrstile:

  • leta 1993 je SsangYong Motor prvič predstavil vozilo Musso, SUV edinstvenega sloga z izjemnimi zmogljivostmi,
  • leta 1994 so odprli tovarno Changwon, kjer so proizvajali izključno svoje motorje,
  • leta 1995 je SsangYong Motor predstavil lahko komercialno vozilo Istana (bolj znano kot MB100)
  • leta 1996 je bil predstavljen stilsko in tehnološko dovršen novi Korando,
  • leta 1997 je bilo predstavljeno luksuzno osebno vozilo Chairman.

Tako je SsangYong Motor s svojimi modeli zapolnil tri avtomobilske segmente - osebna vozila, športne terence in rekreacijska vozila.

Konec leta 1997 se je začela azijska gospodarska in finančna kriza, ki ni prizanesla prav nobeni korejski korporaciji. Prizadela je tudi SsangYong, zato se je v letu 1998 priključil k skupini Daewoo. Priključitev je trajala le do leta 2000, ko se je SsangYong zopet osamosvojil in na trgu nastopil kot samostojen, neodvisen avtomobilski proizvajalec. Vse od takrat SsangYong Motor v svojih sektorjih izvaja programe prestrukturiranja, ki zajemajo tudi področje raziskovanja in razvoja, prenovo prodajne mreže ter širitev poprodajnih storitev. Ukrepi so se že v letu 2001 pokazali za uspešne. V tem letu je SsangYong Motor predstavil moderen, tehnološko izpopolnjen, uglajen in stilsko zelo privlačen SUV, imenovan Rexton. Leta 2003 pa sta bila predstavljena prenovljena luksuzna limuzina Chairman in Rexton z novim najsodobnejšim 2,7-litrskim dizelskim motorjem s tehnologijo skupnega voda. Inovativen velik enoprostorec Rodius/Stavic je bil predstavljena v maju 2004.

Leta 1997 je Daewoo Motors od skupine Ssangyong Group odkupil prvi del lastniškega paketa (drugega si je pridobil leta 2000, ko je konglomerat zašel v finančne težave. Ob koncu leta 2004 je eden večjih kitajskih avtomobilskih proizvajalcev, SAIC (Shangai Automotive Industry Corporation), odkupil 51% lastniški delež podjetja SsangYong Motor Company (SYMC).

SYMC je bil od februarja 2009, ko so zaradi globalne finančne krize zašli v denarne težave, v procesu iskanja rešitev za obstanek znamke in so se ves čas pogovarjali z morebitnimi prevzemniki. Augusta 2009 so delavci po 77 dneh prekinili stavko in so ponovno zagnali proizvodnjo. Ob koncu leta 2010 sta Ssangyong Motor Company Limited (SYMC) in indijska Mahindra&Mahindra Ltd. (M&M), kot se uradno reče podjetjema, sklenila dolgo pričakovani dogovor s katerim si je indijski proizvajalec preko 70-odstotnega lastniškega deleža prevzel korejskega specialista za terenska vozila.Stroški prevzema znašajo 463 milijonov ameriških dolarjev, od tega je 378 milijonov v novih delnicah, preostanek v znesku 85 milijonov pa v korporacijskih obveznicah. Mahindra je s tem nakupom pridobila 70-odstotni lastniški delež SYMC.

Trenutno SsangYong Motor vzpostavlja strateške povezave s čezoceanskimi poslovnimi partnerji, ki naj bi pripomogli k večji prisotnosti SsangYongovih vozil na globalnem trgu. Z novimi kapitalskimi naložbami SsangYong Motor nenehno vlaga v nadgradnjo obstoječih ter razvoj novih modelov. S tem dosega konkurenčnost in zadovoljstvo, da lahko svojim kupcem ponudi vrhunska vozila, namenjena za vsakdanje življenje, delo in prosti čas.