SsangYong in piškotki

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije. Več o piškotkih.

Globalno usklajeni postopek testiranja lahkih vozil (WLTP)

Merila testiranja za avtomobilske onesnaževalce, emisije in porabo goriva se spreminjajo. To se dogaja zato, ker je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja predstavljeni sistem, tako imenovani Novi evropski vozni cikel (NEDC), postal zastarel. Zaradi tega bo ta sistem postopoma nadomeščen z Globalno usklajenim postopkom testiranja lahkih vozil (WLTP). Medtem ko je system NEDC temeljil na teoretični vožnji, je novi laboratorijski test oblikovan tako, da daje natančnejšo sliko porabe goriva, onesnaževalcev in emisij CO2 v osebnih avtomobilih. WLTP je bil kot globalni preskusni cikel lansiran v različnih svetovnih regijah, z namenom, da bodo podatki bolj primerljivi po vsem svetu. Sistem se postopoma vzpostavlja po vsej Evropski uniji in drugih regijah po svetu. Od septembra 2018 bodo morali biti vsi novi avtomobili certificirani po novem standardu WLTP.

V čem se NEDC in WLTP razlikujeta?

Namen novega testa WLTP je zagotoviti natančnejše primerljive podatke o vozilu, ki bolje odražajo realne pogoje vožnje. Medtem ko je na primer stari standard NEDC zajemal le tri scenarije vožnje (mestni, izvenmestni, kombinirani), je vozni cikel WLTP razdeljen na štiri dele z različnimi povprečnimi hitrostmi: nizko, srednjo, visoko in zelo visoko. Vsak del vsebuje različne faze vožnje, ustavitve, pospeševanje in faze zaviranja. Za določen tip vozila je vsaka konfiguracija pogonskega sklopa preizkušena z WLTP, za najlažjo (najbolj ekonomično) in najtežjo (najmanj ekonomično) različico vozila. Upoštevani so tudi učinki dodatne opreme na težo in aerodinamiko itd. Rezultat tega je, da sta tako dolžina testa kot tudi celotno trajanje postopka podaljšana. Kombinacija vseh teh novih ukrepov bi morala ponuditi resnično sliko učinkovanja avtomobila med vožnjo. Kljub temu je pomembno upoštevati, da test še vedno temelji na laboratorijskih podatkih. WLTP ne more meriti posameznih spremenljivk, kot je denimo osebni način vožnje, ki lahko prav tako vpliva tudi na porabo goriva in emisije.

Primerjava NEDC in WLTP:
TESTNI POGOJI
NEDC
WLTP
Trajanje testa
20 min.
30 min.
Dolžina testa
Približno 11 kilometrov
Približno 23 kilometrov
Čas, porabljen v mirovanju
25 %
13 %
Testne faze
Mesto, izven mesta (kombinirano)
Nizka, srednja, visoka, zelo visoka (kombinirano); (plus "Mesto" za električna vozila in vozila s priključnim hibridnim pogonom)
Hitrost
Povprečna: 34 km/h
Najvišja: 121 km/h
Povprečna: 46.6 km/h
Najvišja: 131 km/h
Začetna temperatura
20 - 30°C – hladen zagon motorja
14°C – 23°C – hladen zagon motorja
Možnosti posebne opreme
Niso upoštevane
Vrednosti CO2 bodo zdaj upoštevale težo dodatne opreme, pnevmatik, klimatske naprave, itd., ter njihov učinek na aerodinamiko.

Pregled vseh koristi WLTP:

  • Bolj realističen prikaz učinkov vožnje
  • Večji nabor voznih situacij (mestna vožnja, primestna vožnja, glavna cesta, avtocesta)
  • Daljše testne razdalje
  • Bolj realistične delovne temperature
  • Višje povprečne in najvišje hitrosti
  • Višja povprečna in največja pogonska moč
  • Bolj dinamični in reprezentativni pospeški ter upočasnitve
  • Krajši postanki
  • Opcijska oprema: vrednosti CO2 in porabe goriva veljajo za posamezna vozila, kot so opremljena
  • Strožji pogoji za nastavitev in merjenje avtomobila
  • Najboljšim in najslabšim vrednostim omogoča, da odražajo možnosti, ki so na voljo za podobne modele vozil